Prokletije

Akcija spasavanja Izraelskih planinara, 8-9 sep.2019.god.

Ahmet Rekovic

10.09.2019 03:02
Slika

Juce ,8.sep.oko 15h  zvao me sef GSS CG  Zeljko Loncovic I kazao mi da su 4 planinara iz Izraela zatrazila pomoc, dao mi je njihove koordinate pomocu kojih sam vidio da se nalaza na planini Trokus na samoj granici sa Albanijom. Probali smo da ih navodimo preko satelitskog telefona da se vrate na markiranu stazu Peaks of the Balkans ali nije islo. Negdje oko 20h smo morali poc, kao po obicaju - nocu, zovem Sirhana I Omara a Zeljko bije bitku za dvoje auta da nas odbace sto visocije put Qaf Vranice odakle je najlakse I najkrace stici do njih. Sa nama idu I tri pripadnika Sluzbe spasa iz Plava. Nakon predjenih 13 km od Plava auta ne mogu dalje jer to vise nije put vec korito od potoka, opstinski dzip prokuhava- lamella pusi I nemoze dalje. niva gura jos par stotina metara I ona staje- temperature ide preko 100C. Gledam GPS, visina je tek1267mnv, teren strm sa gustom sumom I odlucujem da se vratimo.
Danas, rano ujutru u 5h krecemo sa dvoje auta I drugom posadom, dva momka iz NP Prokletije I dva iz Sluzbe spasa. Idemo ovog puta preko sela Hoti pa na katun Feratovica (1730mnv) u podnozju Horolaca, duza varijanta ali nemamo izbora. Odmah krecemo, prelazimo u Albaniju I idemo makadamskim putem sve do granicnog  kamena B25, svracam u obliznji "cafebar"a I pitam za njih- I nista. Odlucujem da vise ne koristim GPS za navodjenje I krecemo grebenom tj granicnom linijom nazad. Nakon dva sat potrage nalazimo ih u samom podnozju Krsa Djonbalaj, promrzle, prestrasene I do te mjere iscrpljene da su jedva stajali na nogama . Brzo se organizujemo, dajemo hranu, vodu I odmah krecemo I vec nakon 20tak minuta se zagrijavaju pocinju da pricaju I vraca se osmjeh na njihova lica. Kad smo presli u nasu teritoriju, Izraelski ambasador preko naseg telefona prica sa njima, nudi im svaku pomoc.
Na kraju moram se osvrnuti na pisanje medija, pa I same Sluzbe spasa iz Plava u kojima mene cak I ne spomenu. A da se zna da svaka , ama bas svaka, akcija na Prokletijama se izvodi pod mojim rukovodjenjem I organizacijom iako ja volontiram a drugi primaju plate za asistiranje meni. Stoga cu u buducnosti preispitati moje ucesce u slicnim akcijama pa da vidimo kako ce drugi to odradjivat. Takodje vidim da me I GSSCG "svojata" a ne vidjo nikakvu pomoc od njih, makar u opremi.